Liber DCCCXXXVII – Prawo Wolności

TO MEGA THERION 666

dwtw1111

Czyńcie swą Wolę niechaj będzie całym Prawem.

I

Często jestem pytany dlaczego rozpoczynam swoje listy w ten sposób. Nieważne czy piszę list do mojej damy czy do mojego rzeźnika zawsze zaczynam tymi jedenastoma słowami. Czemu, a jak inaczej miałbym zacząć? Jakie inne pozdrowienie mogłoby być tak radosne? Spójrz, bracie, jesteśmy wolni! Raduj się ze mną, siostro, gdyż nie ma prawa ponad Czyń swoją wolę!

II

Piszę to dla tych, którzy nie przeczytali naszej Świętej księgi, Księgi Prawa, oraz dla tych, którym czytając ją nie udało się zrozumieć jej doskonałości. Gdyż wiele jest zagadnień w tej Księdze, i Dobre Wiadomości są to tu, to tam, rozsiane po całej Księdze tak jak gwiazdy rozsiane są na polu Nocy. Radujcie się ze mną, wszyscy ludzie! Na samym początku Księgi dany jest wielki przywilej naszego bóstwa: “Każdy mężczyzna i każda kobieta jest gwiazdą”. Wszyscy jesteśmy wolni, wszyscy niezależni, wszyscy wspaniale lśniący, każdy będący promiennym światem. Czy nie jest to dobrą nowiną?
Potem następuje pierwsze zawołanie Wielkiej Bogini Nuit, Pani Gwieździstego Nieba, która jest również Materią w jej najgłębszym metafizycznym sensie, która jest nieskończonością w której my wszyscy żyjemy i poruszamy się i mamy w niej swą istotę. Usłyszcie jej pierwsze zawołania mężczyzn i kobiet: “Przybądźcie, o dzieci, pełni miłości! Jestem nad wami i w was. Moja ekstaza jest w waszej. Moją radością jest widzieć waszą radość”. Później tłumaczy ona tajemnicę smutku: “Gdyż jestem rozdzielona w imię miłości, dla szansy zjednoczenia”.
“To jest kreacją świata, że ból rozdzielenia jest niczym, a radość rozpadu wszystkim”.
Jest później wyjaśnione jak to możliwe, jak śmierć sama w sobie jest ekstazą jak miłość, lecz bardziej intensywną, ponownym połączeniem duszy z prawdziwym ja.
A jakie są warunki tej radości, pokoju i chwały? Czy ponury ascetyzm Chrześcijan, Buddystów, czy Hindusów? Czy musimy chodzić w wiecznym lęku, że jakiś “grzech” pozbawi nas “łaski”? Pod żadnym pozorem.
“Zatem bądźcie przystojni: ubierajcie się w piękne szaty; jedzcie bogate pokarmy i pijcie słodkie wina i wina, które się pienią! Również napełnijcie się miłością tak jak chcecie, kiedy, gdzie, i z kim chcecie! Lecz zawsze ku mi”.
To jest jedyny punkt do zapamiętania, że każde działanie musi być rytuałem, aktem czci, sakramentem. Żyjcie jak królowie i książęta, koronowani i nieukoronowani, tego świata zawsze żyli, jak mistrzowie zawsze żyli; lecz niech nie stanie się to waszym samo-zaspokojeniem; uczyńcie z waszej religii swoje zaspokojenie.
Kiedy pijecie i tańczycie i doznajecie zachwytu, nie jesteście “niemoralni”, nie “ryzykujecie swoją nieśmiertelną duszą”; wypełniacie zasady naszej świętej religii, pod warunkiem, że pamiętacie by w ten sposób odnosić się do waszych czynów. Nie zniżajcie się i nie niszczcie i zubożajcie swej przyjemności przez pominięcie najwyższej radości, świadomości Pokoju, która poprzedza zrozumienie. Nie obejmuj zwykłej Marianny czy Melusine; ona jest Nuit. Sama, specjalnie skupiona i inkarnowana w ludzkiej formie, by dać ci nieskończoną miłość, by dać ci już na Ziemi zakosztować Eliksiru Nieśmiertelności. “Lecz ekstaza będzie twoja i radość ziemi: zawsze Ku mi! Ku mi!”.
Ponownie Ona mówi: “Miłość jest prawem, miłość podług woli”. Utrzymuj czystym swój najwyższy ideał; dąż do niego nie pozwalając niczemu się zatrzymać lub odwrócić od niego, nawet jak gwiazda posuwa się nad jego nieoszacowalnym i nieskończonym torem chwały, i wszystko jest Miłością. Prawo twojej istoty staje się Światłem, Życiem, Miłością i Wolnością. Wszystko jest pokojem, wszystko jest harmonią i pięknem, wszystko jest radością.
Więc usłysz, jak łaskawa jest Bogini; “Daję wam niewyobrażalne radości na ziemi: pewność, nie wiarę, podczas życia, o śmierci; pokój niewypowiedziany, odpoczynek, ekstazę; i niczego nie żądam w ofierze”.
Czy nie jest to lepsze niż śmierć-za-życia niewolników Niewolniczych-Bogów, gnębionych świadomością “grzechu”, ze znużeniem szukających lub udających nużące “cnoty”?
Z nimi, my którzy zaakceptowaliśmy Prawo Thelemy, nie mamy nic wspólnego. Usłyszeliśmy Głos Gwiezdnej-Bogini: “Kocham was! Tęsknię do was! Blady czy purpurowy, ubrany lub zmysłowy, ja która jestem wszelką przyjemnością i purpurą, i pijaństwem najgłębszych uczuć, pożądam was. Nałóżcie skrzydła i rozbudźcie zwiniętą w was wspaniałość: chodźcie do mnie!” I w ten sposób Ona kończy:
“Śpiewajcie mi pełną uniesienia pieśń miłosną! Palcie dla mnie perfumy! Noście dla mnie klejnoty! Pijcie dla mnie, gdyż kocham was! Ja kocham was! Jestem niebiesko-powieką córką Zachodu Słońca; jestem nagim blaskiem zmysłowości nocnego nieba. Do mnie! Do mnie!” I tymi słowami “Ujawnienie Nuit dobiega końca”.

III

W następnym rozdziale naszej księgi dane jest imię Hadit, który jest uzupełnieniem Nuit. Jest on wieczną energią, Nieskończonym Ruchem Rzeczy, centralnym ośrodkiem każdej istoty. Objawiony Wszechświat pochodzi z zaślubin Nuit i Hadita; bez tego nie mogłoby być żadnej rzeczy. To wieczne, nieustanne świętowanie małżeństwa jest zatem natury samych rzeczy; i zatem wszystko co istnieje, jest krystalizacją boskiej ekstazy.
Hadit mówi nam sam o Sobie: “Ja jestem płomieniem, który płonie w sercu każdego człowieka, i w jądrze każdej gwiazdy”. Jest on zatem twoim najskrytszym świętym ja; to jesteś ty, a nie nikt inny, zagubiony w stałym zachwycie objęć Nieskończonego Piękna. Trochę dalej przemawia On o nas:
“Nie jesteśmy dla biednych i smutnych: panowie ziemi są naszymi krewnymi”.
“Czyż Bóg może żyć w psie? Nie! lecz najwyżsi są od nas. Będą się radować, nasi wybrani: kto się smuci nie jest od nas”.
“Piękno i siła, skakanie ze śmiechu i rozkoszne rozmarzenie, siła i ogień są od nas”. Później mówi On o śmierci; “Nie myśl, o królu, o tym kłamstwie: Że Musisz Umrzeć: doprawdy nie umrzesz, lecz żyć będziesz. Teraz niech będzie to zrozumiane: Kiedy ciało Króla się rozłoży, on na zawsze pozostanie w czystej ekstazie”. Kiedy wiecie już o tym, cóż pozostaje oprócz radości? I jak mamy żyć w tej chwili?
“To jest kłamstwo, to szaleństwo przeciwko sobie” (…) “Bądź silny, o człowieku! pożądaj i raduj się wszystkimi rzeczami zmysłów i zachwytu: nie bój się, że jakikolwiek Bóg zaprze się ciebie za to”.
Ponownie i ponownie, w takich słowach, szuka wzrostu i rozwoju duszy poprzez radość.
Tutaj jest Kalendarz naszego Kościoła: “Lecz wy, moi ludzie, powstańcie i zbudźcie się! Niech rytuały będą prawidłowo odprawiane z radością i pięknem!” Pamiętajcie, że wszystkie akty miłości i przyjemności są rytuałami, muszą być rytuałami. “Są rytuały elementów i święta czasów. Święto dla pierwszej nocy Proroka i jego Narzeczonej! Święto dla trzech dni pisania Księgi Prawa. Święto dla Tahuti i dziecka Proroka – tajne, o Proroku! Święto dla Najwyższego rytuału i święto dla Równonocy Bogów. Święto dla ognia i święto dla wody; święto dla życia i większe święto dla śmierci! Świętujcie każdy dzień w waszych sercach w radości mego zachwytu! Święto każdej nocy dla Nu, i przyjemność najwyższej rozkoszy! Aye! świętujcie! radujcie się! nie ma po tym strachu. Jest rozpad i wieczna ekstaza w pocałunkach Nu”.

il. Heinz Zander
il. Heinz Zander

Wszystko zależy od waszej akceptacji tego nowego prawa, i nikt was nie prosi, by w cokolwiek uwierzyć, by zaakceptować ciąg głupich bajek poniżej poziomu intelektualnego buszmena i moralnego poziomu narkotycznego potwora. Wszystkim co musicie robić jest bycie samym sobą, czynienie swej woli i radowanie się.
“Czyżbyś zawiódł? Jest ci przykro? Jest lęk w twym sercu?” On mówi ponownie: “Gdzie ja jestem, tych tam nie ma”. Dużo jest podobnych; jednak wystarczająco już zostało zacytowanych, by wszystko rozjaśnić. Lecz jest jeszcze dalszy nakaz, “Mądrość mówi: bądź silny! Wtedy będziesz mógł udźwignąć więcej radości. Nie bądź jak zwierzę, udoskonal swój zachwyt! Kiedy pijesz, pij zgodnie z ośmioma i dziewięćdziesięcioma zasadami sztuki: kiedy kochasz, przekraczaj delikatnością, a kiedy się radujesz niech będzie w tym subtelność! Lecz przekraczaj! przekraczaj! Staraj się osiągnąć więcej! i jeśli jesteś prawdziwie mój – a nie wątp w to, i jeśli jesteś zawsze radosny! – śmierć jest ukoronowaniem wszystkiego”.
Wznieście się, moi bracia i siostry ziemi! Pozostawcie pod sobą swój wszystek strach, wszystkie niepokoje, wszelkie niepewności! Wznieście się! Idźcie, wolni i radośni, nocą i dniem, by wykonywać swą wolę, gdyż “Nie ma prawa ponad Czyń swoją wolę”. Wznieście się! Kroczcie z nami w Świetle i Życiu i Miłości i Wolności, zaznając przyjemności jak Królowie i Królowe w Niebie i na Ziemi.
Słońce powstało; widmo wieków zostało zmuszone do ucieczki. “Słowem Grzechu jest Ograniczenie”, lub jak to zostało inaczej powiedziane w tym tekście: Jest Grzechem, trzymać w nim swego świętego ducha!
Idźcie, idźcie w mocy i niech żaden człowiek was nie lęka.

Miłość jest Prawem, Miłość podług Woli.

________________________________________
Aleister Crowley
tłumaczenie: Waldemar Kowalewski
wytłuszczenia własne

Leave a Reply

